Velká soutěž o ceny za 1,5 milionu prodloužena do 15. 10. Stále máte šanci dostat se do osudí!
Těšte se na nový grafický kabát webových stránek Varyády!
den
hodin
minut
vteřin
Hejt není názor

Chovám se zodpovědně: Hejt není názor

V dnešní digitální době se sociální sítě staly nedílnou součástí našeho každodenního života. S vzestupem sociálních sítí jako je facebook, instagram, tiktok a další, jsme svědky nebývalého nárůstu šíření dezinformací, nenávistných projevů a obtěžování. Jednou z nejhorších forem online chování je hejt. Hejt není forma názoru, ale škodlivé a nepřijatelné chování, které může mít vážné důsledky nejen pro jednotlivce ale i společnost jako celek.

Takže, co je hejt? Hejt je v podstatě forma online zneužívání, která zahrnuje cílení na jednotlivce nebo skupiny hanlivými komentáři, urážkami nebo osobními útoky. Často zahrnuje používání jazyka, který je urážlivý, rasistický, sexistický nebo homofobní a je navržen tak, aby urážel nebo zastrašoval ostatní. Hejt může mít mnoho podob, včetně kyber-šikany, on-line obtěžování a projevů nenávisti.

Proto je důležité si uvědomit, že hejt není názor. Názor je vyjádření osobního postoje k nějaké věci, který má jakési logické zakotvení. Hejt je však úmyslné šíření nepravdy nebo zkreslení, které nemá žádnou přímou souvislost s realitou.

Na našich facebookových stránkách jsme vám již v minulosti představili Desatero správného facebookáře:

1) Lajkuji,
2) Komentuji a sdílím,
3) Jsem slušný a fér,
4) Ctím názory druhých,
5) Vím, že nikdo není neomylný,
6) S rýpavým komentářem z falešného účtu se hrdinou nestanu,
7) Vkládám komentář související s tématem příspěvku,
8) Na stránku centra neumisťuji cizí reklamu,
9) Vždyť v životě jsou důležitější věci, než je facebook,
10) Nedodržováním tohoto desatera může být přístup na facebook centra odepřen a nevhodný komentář cenzurován.

Dodržujme, prosím, toto desatero a mějte na paměti, že jednou hejtujete vy a po druhé můžete být terčem hejtu vy sami.

Chovejme se zodpovědně.

Sdílejte s přáteli

Varyáda Blog

Skip to content